30 aug. 2013

TORT SAH

Tort Sah
                                                                                                                                                                       
Batem albusele +aparece+zaharul                 
 
 Adaugam galbenusele pe rand
 
 Se adauga si faina cernuta in prealabil cu cacaoa si praful de copt


Aceasta este compozitia rezultata

O asezam in tava ptr 20 -25 min la 180 grade temperatura cuptorului

BLATUL REZULTAT
AICI LIPSESC POZELE CU ZAHARUL ARS SI NUCA TAVALITA PRIN EL SI APOI MACINATA....AM AVUT MUSAFIRI SI   AM uitat de poza :)
Pregatim nuca macinata cu caramelul

Blatul il taiem in 2

Apoi fiecare jumatate in fasii  de cca 1,5 cm

Aici pregatim sosul ptr  insiropat fasiile de blat

 Sosul gata ,,astepta sa se raceasca  :)

Pregatim frisca ,,,eu i-am adaugat si 2 plicuri de intaritor ( optional )

Peste frisca punem si nuca macinata cu caramelul
 Inainte de al asamblea punem dedesupt in tava celofan sau folie de plastic
Asamblam tortul ,,,incepem cu 6 fasii blat jos  apoi....
Pre

Apoi...5 fasii blat la mijloc iar ultimul iarasi de 6 fasii,,,intre ele randuri de crema asezate cu posul sa iasa uniform si de inalte cat fasiile.

Mie mi-au ramas 4 fasii pe care le-am macinat ,,,apoi cand am terminat de asezat fasiile am nivelat cu foarte putina crema ,,cat sa faca priza cu farmiturile de blat ,,care o sa dea frumos ca or sa fie partea de jos a tortului,,,,asta e doar optional.

apoi il acoperim cu folie si il dam la rece ,,de seara pana dimineata sau il putem pune cca 2 ore la congelator,,il scoatem si  il intoarcem cu ajutorui tavii pe care o sa ramana.

AICI AM intors tortul

 pregatim crema ganach  ,,,cand a fost aproape rece am adaugat si o júmate fiola esenta rom,,puneti dupa gust,,(optional)

Aici gata racita si mixata





Reteta originala o am de pe blogul doamnei LAURA LAURENTIU,careia ai multumesc mult.
http://www.retetecalamama.ro/retete-culinare/prajituri-torturi/tort-arlechin.html
Eu am adaptat-o dupa tava si cam ce am avut prin casa . :)

Ingrediente:PTR UN TORT  DE 24/35 (tava dreptunghiulara)
Blat de cacao:
  • 6 oua
  • 4 linguri de apa rece
  • 8 linguri de zahar
  • 6 linguri cu varf de faina
  • 4 linguri cu varf de cacao
  • 1 lingurita praf de copt
Crema:
  • 900 - 1000 ml smantana pentru frisca (in tara stiu ca este o crema patiser parca ai spune ,,vine gata indulcita ,,aia ar fi super)
  • 3 linguri de zahar praf
  • 2 PLICULETE INTARITOR DE FRISCA (optional)..eu am pus
  • 500 de grame de alune de padure (sau nuci, migdale)
  • 500 de grame de zahar
  • 20 grame de gelatina granulata (sau 12 foi)
Crema pt. asamblare si decor
  • am facut o crema ganach din 300 gr ciocolata si 500 smantana

SIROPUL: l-am facut la ochi

  • am ars  cca 150 grame de zahar,  l-am stins cu o cana de 250 ml apa si 50 ml crema de wisky Baileys.
  • cu acesta am insiropat fasiile de blat cand am montat tortul.
PREPARARE.

Intai de toate pregatim blatul

  1. Pregatim tava tapetata sau cu hartie vegetala
  2. cernem faina impreuna cu cacaoa si praful de copt.
  3. Separam albusul de galbenuse
  4. Batem albusul cu apa rece si zaharul  bine de tot ,,pana avem o spuma consistenta
  5. Adaugam galbenusurile cate unul la albusul batut spuma si amestecand de jos in sus
  6. adaugam faina cernuta si amestecam din nou cu grija prin miscari circulare.
  7. asezam  compozitia rezultata in tava si dam la cuptorul preincalzit deja la 180 grade ptr 20 - 25 min
  8. il lasam sa se raceasca complet iar apoi il taiem pe jumatate si fiecare jumatate in fasii de cca 1 cm júmate. eu am taiat in  10 fasii fiecare parte.
Crema :
  1. caramelizam zaharul apoi adaugam nucile (in cazul meu) sau alúnele si continuam sa amestecam pana se murdaresc toate nucile de caramelul  rezultat.
  2. ungem o suprafata cu putin ulei si rasturnam  caramelul cu nucile  si le lasam sa se raceasca.
  3. cand e rece se macina cu blenderul sau il zdrobiti foarte foarte bine.
  4. Gelatina o punem la hidratat in apa rece
  5. cand nuca este zdrobita pregatim smantana ,,o batem frisca impreuna cu zaharul apoi ai adaugam nuca macinata ...avem de grija sa pastram si ptr decor putina
  6. Gelatina o dizolvam pe aburi  apoi ai adaugam ,4,5 linguri de frisca ,,omogenizam bine dupa care o turnam peste amestecul de frisca si nuci cu miscari de sus in jos cu o lingura de lemn sau paleta.
  7. Asta este crema noastra.
Crema ganach :

Punem  smantana pe foc pana se incalzeste doar apoi amestecam cu ciocolata topita  sau bucatele foarte mici,,,amestecam bine pana se omogenizeaza si o dam la rece cca 3 ore sau pana capata o consistente mai grosuta.Apoi o mixam pana se  ingroasa.
Cu acesta eu am imbracat si ornat tortul .
Eu am mai batut inca 200 ml frisca pe care am puso in pos impreuna cu crema ganach la ornat.

CREMA eu am asezato intre randurile de blat cu ajutorul posului.

POFTA BUNA !!


Un comentariu: