20 feb. 2013

Tort Sf. Valentin



 INGREDIENTE

Blat -3 oua,1 plic budinca capsuni(sau zmeura),100 gr zahar ,pudra sau tos(eu pun tos),50 gr faina,1/2 praf de copt (ptr o tava de 22 cm,,ptr mai mare ma refer de 26, 28cm ...4-5 oua sau ptr tava de de la cuptor ...6 oua mari.Eu am pus si cateva picaturi colorant rosu ca sa fie  mai puternic colorat in rosu,,cu budinca va iesi mai roziu.

Crema 1 - 1 cutie 150 gr branzica philadelphia de ciocolata(milka),1 cutie 250 gr mascarpone , 1 lingura varfuita dulce de leche si 2 foi de gelatina(hidratata inainte in apa rece)

Crema 2 - 1 iaurt de 400 gr fructe de padure(sau capsuni), 300 frisca lichida (care va fi batuta cu 2 linguri zahar praf), 2 pliculete gelatina(20 gr) sau in cazul meu 10 foi de gelatina, 300-400 gr capsuni taiati marunt sau cum va place ,mai multi sau mai putini.

Sirop -am facut un sirop dintr-o lingura dulceata de capsuni ,1 cana apa,4 linguri zahar si interiorul de la capsunii taiati,,toata partea aia alba -verzuie care nu era asa coapta eu nu am puso la crema. Cu acest sirop cand e rece se insiropeaza bine blaturile.

Se decoreaza dupa preferinte cu glazura de ciocolata,cu gelatina,cu frisca ,,,cum doriti..
Eu am facut glazura oglinda doar ca de data asta in loc de cacao am pus ciocolata.
Glazura oglinda:(ptr cine doreste) - 175 ml apa, 150 ml frisca lichida, 75 gr cacao (eu am pus cam 100 gr de ciocolata) , 8 gr gelatina (4,5 foi ,,,depinde de marimea foilor).Gelatina o punem la hidratat in apa rece cca 5-10 min,restul ingredientelor le punem pe foc int-un recipient care nu se prinde sau pe aburi intr-o craticioara si mestecam mereu pana este topita ciocolata si restul ingredientelor dizolvate bine,,apoi luam de pe foc ,lasam sa se racoresca putin si asa calduta dar fara sa arda punem gelatina dar fara apa rece si amestecam pana se dizolva complet ,,,,eu o las sa se inchege putin adica sa fie asa mai grosuta ca sa pot s a o pun iar DAca deasupra vi se pare ca se vede urat ,mai incalziti-o putin si asa mai lichida turnati iar peste tort si o sa vedeti ce aspect si ce luciu frumos.Eu intotdeauna cand o iau de pe foc o strecor,asa nu ramane nici un grum ,,nimic....cam asta e.
POFTA BUNA SI SPOR LA GATIT !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu